Fotografia jako dziedzina sztuki coraz częściej wykorzystywana jest w różnych celach niekoniecznie stricte związanych ze sztuką. Fotografia wykorzystywana jest powszechne w celach komercyjnych i użytkowych. Jednym ze sposobów jej wykorzystania jest fotografia reklamowa. Jej zadaniem jest przekazanie informacji o fotografowanym produkcie. Marketingowcy dostrzegają w tego rodzaju fotografii potencjał, ze względu na intensywność tej formy przekazu, która jest niezależna od stopnia skoncentrowania odbiorcy na oglądanej formie reklamy w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej lub prasowej. Odbiorca często nieświadomie zatrzymuje wzrok na obrazach znajdujących się w jego polu widzenia, nie musi przy tym wykazywać wysokiego stopnia koncentracji czy świadomości. Oglądane obrazy w pewny sposób wdrukowują się w umysł i tym bardziej pozostają w pamięci im częściej odbiorca jest im poddawany. Przykładem są billboardy, które można oglądać stojąc na skrzyżowaniu lub w korku w mieście. Ile razy z tego typu reklamą mamy do czynienia w ciągu dniu?
Fotografia reklamowa
Ostatnio dodane:
Poradnik dla kamerzysty: Jak uchwycić prawdziwe emocje na weselu
Przygotowaliśmy poradnik dla kamerzystów, którzy chcą uchwycić prawdziwe emocje na weselu. Sprawdź nasze wskazówki i techniki, które pomogą Ci stworzyć wyjątkowe filmy z tego wyjątkowego dnia! #wesele #kamerzysta #filmowanie